sobota 10. září 2011

Kuřecí závitky plněné balkánským sýrem a sušenými rajčaty


Poslední dobou mám dojem, že jsem se omezila na stále stejný okruh surovin, které v kuchyni používám. Jednou z mnou často používaných surovin jsou právě sušená rajčata (jakožto jedna z mých TOP 5 ingrediencí). "Naštěstí" nemám moc času psát a přidávat všechny recepty, takže mám dojem, že zde na blogu jsem se o rajčatech zatím zmínila snad jen v kombinaci s těstovinami, tudíž by moje nápaditost nemusela vyznít tak tragicky a neoriginálně.

Ingredience:

  • kuřecí prsní řízky
  • balkánský sýr
  • sušená rajčata
  • čerstvá bazalka
  • černé olivy
  • olivový olej
  • sůl
  • pepř
  • gyros koření (nebo dle chuti jiné koření)

Kuřecí maso opláchneme, dle potřeby nařízneme a rozklepeme na velké pláty, osolíme, opepříme a poklademe balkánským sýrem, sušenými rajčaty, bazalkou, olivami. Při výrobě závitků si pomůžeme párátky, případně kovovými jehlami, ti zdatnější používají třeba nit (ale tento "fígl" musím ještě natrénovat). Zavinuté kuřecí závitky dochutíme kořením a necháme je zatáhnout na rozpálené pánvi , kam jsme kápli olivový olej. Jde o to, aby se maso zatáhlo a zezlátlo. Závitky přendáme do skleněné mísy, podlijeme vodou a dáme přiklopené zapéct do trouby na 30 min při 185 stupních. Maso je důležité péct přiklopené, aby nebylo vysušené. Jako přílohu jsem zvolila americké brambory, tzn. uvařené brambory, rozkrojené a upečené v troubě na olivovém oleji. Chuť závitků skvěle doplňovala švestková omáčka (tentokrát jsem použila hotovou steakovou od Vitany).


16 komentářů:

  1. Vypadá to moc dobře, závitky jsem sice ještě nezkoušela, ale zrovna ss tímto receptem bych mohla začít :)

    OdpovědětVymazat
  2. To Miška: Díky, díky. Určitě vyzkoušej :) Já mám v plánu pusinky pastelových barev...

    OdpovědětVymazat
  3. Super, sušený rajčata mám taky moc ráda ( nejlepší jsou pro mě snad v kombinaci s kuskusem :D ) a ty brambory z trouby, musela to být lahůdka :)

    OdpovědětVymazat
  4. To Meg: Ty jo, s kuskusem? Tak to jsem ještě nezkoušela. Obecně kuskus zatím dělám jen na jeden způsob (se zeleninou a kuřecím masem), takže mám dost rezervy. Ale po letošní dovolené jsem se rozhodla, že ho zavedu jako běžnou přílohu, takže určitě nebude marné vyzkoušet ho i s těmi rajčaty ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Kudrlinka: Jo jo, většinou ve formě salátu - http://vareni.ritta.cz/salaty-a-drobne-pohosteni/kuskus-s-kurecim-masem/ - taky s kuřecím masem :)

    OdpovědětVymazat
  6. vypadá to úžasně. Dík za recept.

    OdpovědětVymazat
  7. Nedávno jsem měla toto jídlo v restauraci a moc mi zachutnalo. Díky za recept, už se těším až ho doma uvařím:)

    OdpovědětVymazat
  8. Ach :) To vypadá opravdu uzasne .))

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem ráda, že se líbí :) Dokonce to i chutná ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Jé, to vypadá lákavě! Zrovna nedávno jsem taky něco takového dělala :)

    OdpovědětVymazat
  11. ahoj Kudrlinko, protože máš moc hezký blog, tak jsem tě nominovala na cenu Versatile Blogger Award. Podívej se prosím na můj blog. :-)
    http://kivibloguje.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  12. máš moc krásný blog! oobčas se nakouknu pro inspiraci. :-)
    můžu tě pozvat i k sobě?

    gurmankalenulka.blogspot.com (zde probíhá první soutěž)

    zdravejist.blogspot.com (o zdravém životním stylu)

    Přeji hezký den a plno úspěchů při vaření ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Leni! Tvůj blog již vedu v povědomí. Kdybys neměla již ocenění Versatile, tak bys byla jednou z mnou nominovaných :)

      Vymazat
  13. Ahojky! Máš skvělý blog a jsem moc ráda, že jsem na něj již před delší dobou narazila, je velmi inspirativní, proto jsem tě také nominovala na svém blogu na ocenění Verstaile Blogger. Mrkni na http://cuisinebyklarish.blogspot.com/

    P.S.: Už se těším až sem přidáš další příspěvek ;-)

    OdpovědětVymazat