pondělí 1. srpna 2011

Pečený králík na česneku se slaninou



Slanina. Zase ta slanina. Někdo si možná řekne, že v kuchyni nepoužívám nic jiného (po těstovinách se slaninou, pizze)... Na řadu přichází králík na slanině. Klidně bych slaninu tentokrát vynechala, ale zrovna v tomto případě to vážně moc nejde. Neznám recept, ke kterému by se totiž hodila lépe (kecám, někdy bych ji totiž nejraději narvala i do bábovky jakou chuť na ni mám, takže nejsem asi dvakrát objektivní). Pravdou ale je, že králičí maso je libové a patří mezi dietní jídla, takže nějaký ten kousek slaniny a omastku navíc mu jedině prospěje.

Ingredience:
  • 2 králičí stehna (pro větší jedlíky lze přidat i přední nožky)
  • slanina
  • 1 střední cibule
  • 3 stroužky česneku
  • kousek másla
  • sůl
Je to tak jednoduché až jsem si říkala, jestli to sem vůbec dávat. Ale když může mít ve své kuchařce králíka Zdeněk Pohlreich, tak proč ne já. Ten ho dělá na kořenové zelenině, čemuž bych se nerada věnovala (nebo alespoň ne teď), proto uvedu rychlý, chutný a u mě nejčastěji používaný způsob, jakým se dá králík připravit.

Maso osolíme, poklademe slaninou, popř. pokud máme slaninu vcelku a ne plátkovou, uděláme do masa nožem řezy a vložíme kousky slaniny. Nakrájíme česnek a cibuli a spolu s kouskem másla přidáme k masu. Podlijeme vodou, přiklopíme a dáme péci do měkka.

Jako příloha se hodí brambory se špenátem nebo šťouchané brambory s cibulkou a ... slaninou :) Dobře, nebo i bez ní. Asi se přihlásím do nějakého spolku milovníků slaniny!

3 komentáře:

  1. Jani, pro nás začátečníky, jak dlouho králíka cca péct? Díky ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Přiznám se, že jsem se musela dost zamyslet :D Ale záleží no... Když je to mladý králík, tak stačí něco málo přes hoďku. Když je větší a starší, tak spíš hodinu dvacet až třicet. Upřímně pečením nic nezkazíš. Pokud to necháš přiklopený a máš to podlitý. Aby to nebylo zas vysušený. Ale ideální je, když si nejsi jistá, do něj píchnout. A to poznáš hned. Chápu, že věk se totiž u králíka odhaduje těžko :D Píšu to proto, kdybys měla domácího od babičky a dědy jako já např. :) Chystáš se dělat jo? Dej pak info ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem pro spolek milovníků slaniny a šunky:)

    OdpovědětVymazat