úterý 9. srpna 2011

Jablečno-bazalková zmrzlina


Na původní recept jsem narazila zde, když jsem hledala cokoliv (kromě pesta), kde se dá použít větší množství bazalky. Jestli máme totiž letos něčeho nadbytek, tak je to právě bazalka. Na začátku sezóny jsme si s mamkou každá koupily květináček. Nevím, kde jsem udělala chybu, ale než jsem se nadála, ta moje mi "zdechla". Mamce se naopak rozrostla tak, že nepřeženu, když řeknu, že minimálně zpětinásobila svůj objem. Těžko říct, jestli to zapříčinilo jen přesazení do obrovského květníku, kde se prostě začala roztahovat, nebo zda jí něco po večerech předčítala... Ať tak či onak, do příštího roku to musím vyzjistit a zkusím to znovu. Letos si vystačím s mamky bohatým "keřem", který paradoxně ona do ničeho nepoužívá. Jinak původní recept jsem opět trochu (čti dost) upravila.

Ingredience:

2 jablka
šťáva z 1 a 1/2 citrónu
1 svazek bazalky (hrst lístků)
cukr moučka dle chuti
150 ml smetany



Dobré je použít kyselejší zelená jablka. Jablka jsem neloupala. Vykrájela jsem jádřince a nastrouhala na struhadle (pro ty vybavenější - doporučuji rozmixovat v robotu... ale ten zatím ještě nevlastní). Z citrónu jsem vymačkala šťávu a přilila.Pokrájela jsem listy bazalky, přidala cukr, smetanu a vše ručním šlehačem (popř. zase pokud máte ten robot, že...) rozmixovala. Směs jsem nalila do kovové mísy a dala do mrazáku. Po hodince je dobré směs promíchat (aby byla rovnoměrná konzistence a pevnější část se neusazovala na dno). V lednici necháme ztuhnout a pak už můžeme kopečkovat, krájet jak je libo. Po vyndání z lednice je dobré nechat chvilku povolit při pokojové teplotě. Lžíci (porcovač) na kopečky jsem si ještě nepořídila, proto pohárová verze má své trhliny, resp. postrádá kopečky. Nicméně nakrájet zmrzku na talíř mi nepřišlo až tak marné.

10 komentářů:

  1. :) díky! Ale bez mučení se přiznám, že jsem tomu napomohla gelovou zelenou :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ta barva vypadá nádherně! Nejdřív jsem myslela, že to je přírodní, ale teď čtu, že jsi to trošku dobravila :D Ale vypadá to fakt krásně :) Mimochodem nám doma ta bazalka taky nevydržela, tak to zkusíme příští rok znovu, třeba jí bude líp na zahradě :D

    OdpovědětVymazat
  3. To Catalina: děkuju moc :) Pro barviva a dobarvování moc nejsem (kromě potahovacích hmot), ale občas to efekt udělá :D Jj, bazalku příští rok taky zkusím píchnout na zahradu a uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super inspirace :) Loni jsem měla bazalku úplně krásnou (než mi ji zahubila cuketa), ale letos se zřejmě moc rozrůst nechtěla, škoda. Tak snad zase příště :)

    OdpovědětVymazat
  5. To Meg: Alespoň, že znáš důvod nezdaru. To já a obecně všechny bylinky si prostě nerozumíme :)

    OdpovědětVymazat
  6. Originální barva a určitě i báječná kombinace chutí :) Takovouhle brčálovou dobrotu na závěr letního oběda bych si nenechala v žádném případě ujít :)

    OdpovědětVymazat
  7. To La Cuoca: Díky :) Přiznám se, že barva a vzhled je asi to nej. Ale osobně nevím, jestli zmrzku někdy zopakuji. Není nad smetanové klasiky :) (alespoň u mě).

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tohle musí být veliká bomba! Letos jsem doslova propadla domácí výrobě zmrzlin, viz: http://madlinakuchyne.blog.cz/1108/studena-vlna
    a:
    http://madlinakuchyne.blog.cz/1108/studena-vlna-ii-zmrzlinove-silenstvi-pokracuje
    A protože tchyně má na své zahrádce bazalky opravdu spousty, tvůj netradiční sorbet určitě velice brzy vyzkouším, mňam! Už jsem dělala jablečný sorbet, kde trošku bazalky bylo, takže tenhle hodně bazalkový mi bude určitě taky moc chutnat. Jinak jsem moc ráda, že jsme objevila tvé skvěle vypdající stránky o vaření, jestli chceš, koukni i na ty moje: http://madlinakuchyne.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. To Madla: díky za komentář. Už jsem párkrát na tvé stránky zavítala. Ale můj největší obdiv máš stejně stále za tu rybku s hlavou :D

    OdpovědětVymazat