sobota 16. července 2011

Koláč s ovocem a drobenkou



Byla jsem obdarována více jak litrem borůvek. Nechci být nevděčná, ale pokaždé, když něco takhle nečekaně dostanu, mám problém narychlo zaimprovizovat a vymyslet co s tím. Chtěla jsem naráz zpracovat co největší množství, proto jsem sáhla po klasickém koláči, který jsem doposud pekla jen s jahodami nebo jablky. Jako už mnohokrát, tak i tentokrát musím uznat, že koláč je vážně moc dobrý, vláčný a univerzální, tzn. vhodný k pokladení jakýmkoliv druhem ovoce.

Ingredience:

250 ml smetany ke šlehání
1 hrnek cukru
2 hrnky polohrubé mouky
3 vejce
1/2 prášku do pečiva



Z výše popsaných ingrediencí vyšleháme husté těsto, které nalijeme na plech vyložený pečícím papírem. Může se to zdát matoucí, proč píšu na plech, když sama jsem použila dortovou formu, ale chtěla jsem, aby koláče bylo "míň". Já vim, je to asi tak inteligentní jako, když ta blondýna sedí v pizzerii, přijde k ní číšník a ptá se: "Tu pizzu chcete rozdělit na čtyři díly nebo na osm?" A blondýna odpoví: "Proboha na čtyři ... osm bych jich nesnědla!" Ale stalo se. Nebylo to špatné, ale zbytečně vysoké. Proto mi věřte a použijte plech. Po vylití na plech poklademe těsto ovocem. Jak už jsem zmiňovala, recept je dost univerzální, proto se chuti a možnostem meze nekladou. Navrch posypeme žmolenkou, drobenkou nebo jak kdo chce nazývat. Asi ani neznám správný poměr, protože ji dělám vždycky tak nějak od oka. Ale mohlo by to být kolik másla, tolik cukru a tolik polohrubé mouky. Pečeme jako většinu receptů cca na 185 stupňů až žmolenka zezlátne.

Žádné komentáře:

Okomentovat