pondělí 27. června 2011

Višňový dort s mascarpone



Pár lidí po mně již nezávisle na sobě chtělo recept na tento dort. Věděla jsem, že je určitě z mojí encyklopedie pečení, a tak jsem začala listovat... Najít dort s višněmi nebylo dle obrázku těžké (vím, že byl hned z kraje), ale při dalším pohledu na recept jsem zjistila, že višně na obrázku byly jediné co mě inspirovalo. Korpus byl světlý z nalámaných sušenek či dokonce piškotů a na to jsem zrovna neměla náladu...Proto jsem zalistovala o pár stránek dál a vybrala tmavý korpus z původně pralinkového dortu. Krému, který bylo možné udělat z jakéhokoliv smetanového sýra, jsem dala konkrétní tvář, a to mascarpone se šlehačkou. Přiznám se, že málokdy (čti nikdy) dodržím u čehokoliv přesný recept. U dortu to platí dvojnásob. Buď se člověku nehodí krém nebo zamění korpus nebo použije jiné ovoce. A hned máme na světě nový recept. Není divu, že dneska má svojí kuchařku kdejaký mamlas. Ale teď k věci, resp. k receptu.

Korpus

200 g másla
200 g moučkového cukru
4 vejce
1 lžíce rumu
200 g polohrubé mouky
20 g kakaa
2 vrchovaté lžičky prášku do pečiva

Máslo necháme povolit při pokojové teplotě a potom utřeme s cukrem. Přidáme vejce, rum a postupně přisypáváme mouku, kakao a nezapomeneme na prášek do pečiva. Přijde mi, že všude dělají dost vědu ze samotného postupu a míchání ingrediencí. Přiznám se, že já to moc neřeším. Ráda si ušetřím nádobí a nejraději mám recepty zvané typu vraž do toho hoď do toho, které se umíchají v jednom "kotlíku". Takže, když se v receptu vyloženě nepíše o šlehání bílků, rozhodně se tím nebičuju. Občas (čti často) se tím nebičuju ani když se o nich píše. Nicméně po zadělání těsta a vylití do formy korpus upečeme. Co s ním taky jiného. Nerada píšu délku a stupně, protože každá trouba peče jinak a každý má jiné zkušenosti, nicméně zpravidla peču na 180-185 stupňů.



Náplň:

250 g mascarpone
250 ml smetany ke šlehání
cukr moučka dle chuti

Smetanu vyšleháme do tuha. Mascarpone utřeme s cukrem a postupně přimícháváme šlehačku. K tomu už nepoužíváme elektrický šlehač, ale jen ruční metličku. Smetanu máme totiž již vyšlehanou do tuha a potřebujeme ji jen zapracovat a spojit s mascarpone, ne utlouct zdrclé máslo. 

Na ozdobu:

250 ml smetany ke šlehání
1 kompotované višně
červené želé
cukr dle chuti

Jak již z názvu vyplývá dort jsem dělala s višněmi. Šťávu z kompotu jsem použila k přípravě želé a zbytek potřebný do 0,5 l doplnila vodou. Osladila jsem a dle návodu připravila želé, kterým jsem višně zalila. Záměrně neuvádím přesný postup při přípravě želatiny, protože za prvé je to zbytečné a za druhé záleží, jestli máme balení, které počítá s 250 ml vody nebo 500 ml vody. 


2 komentáře:

  1. Vypadá to hodně dobře ... určitě někdy zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. výborný dort! Vřele doporučuji! Včera jsem s ním měla mega úspěch !!! Příprava je jednoduchá , není co zkazit. Každou vrstvu jsem ještě potřela višňovou marmeládou. Doporučuji udělat dort den před oslavou, aby se proležel. Díky za recept :)

      Vymazat