úterý 28. června 2011

Vepřová panenka se slaninou a švestkovou omáčkou




Na 3 porce je potřeba:


600 g vepřové panenky
100 g anglické slaniny
100 g švestkových povidel
20 g naložených brusinek (kompotovaných)
2 dcl červeného vína
sůl
pepř
nové koření
bobkový list


Panenku jsem rozdělila na 3 stejně velké válečky, osolila, okořenila. Nožem jsem udělala z každé strany válečku řez, abych tam vmáčkla 2 sušené švestky. Každý kousek masa jsem obalila slaninou a dala spolu s kouskem másla orestovat a zatáhnout na pánvičku. Poté jsem maso přendala do skleněné mísy s poklopem, trochu podlila vodou a dala  dopéct (já pekla lehce přes hodinku asi na 185 stupňů). K výpeku, který po mase zbyl na pánvičce, jsem přidala povidla, brusinky a podlila vínem. Na malé kousky jsem pokrájela pár sušených švestek a přidala. Víno jsem nechala trochu vyvařit, aby omáčka měla takovou akorát konzistenci.


Nikdy bych nevěřila, že tolik záleží na výběru vína. Rozhodně bych se vyvarovala vínům, která Vám sama o sobě nechutnají a myslíte si, že se jich tímto zbavíte a omáčku "ošidíte". Sama jsem si mohla vyzkoušet rozdíl mezi dobrým a nedobrým (resp. mě nechutnajícím) vínem. Při prvním vaření jsem použila jedno z tokajských červených a omáčku bych drze označila za bezkonkurenční. I když předem upozorňuji, že jak již z ingrediencí vyplývá, je sladšího rázu, tudíž ten kdo nemá rád kombinaci slaného a sladkého si na své moc nepřijde. Jako přílohu jsem zvolila pečené brambory (chcete-li americké brambory) pečené s rozmarýnem. Viděla jsem to v televizi a mám dojem, že všude kolem je teď takový rozmarýnový boom. Což o to... dekorace je to moc pěkná a při pečení se nedá popřít krásná vůně, i když slyšela jsem i názor, že to u nás voní jako kadidlo v kostele... Nicméně vůně je to jediné, co jsem z rozmarýnu měla. Brambory byly klasické jako bych je pekla kdykoliv jindy (s rozmarýnem nebo bez něj).

1 komentář: