sobota 25. června 2011

Dort s máslovo - pudinkovým krémem


Krémový dort, jehož základem je máslovo - pudinkový krém, patří prostě mezi klasiky. Existuje spousta možných variací (odlehčení smetanou ke šlehání, výběr různých pudinkových příchutí, přimíchání čokolády...),  kterými lze krém vylepšit, ale základ je v podstatě vždy stejný - puding, máslo - hotovo. Spousta lidí tyhle dorty nemusí a raději upřednostňují šlehačkové, případně tvarohové s vírou, že jsou o něco lehčí (dietnější). Taková utopie! Žádný dobrý dort není přece dietní. Tyhle dvě přídavná jméno spolu jednoduše neladí.

S máslovými dorty jsem vyrůstala bok po boku již od mala. Ke každým narozeninám mi totiž jeden takový dělávávala moje babička. Vysoký, dvakrát prokrojený a dokonale rovný jako od cukrářky. Nahoře nesměly chybět rumové pralinky a želé bonbóny ve tvaru jahůdek, které jsem milovala ze všeho nejvíc. Kromě toho byl vždycky dort zdoben odpovídajícím počtem svíček. Co by to taky bylo za narozeninový dort bez svíček...


Korpus:

5 vajec
3/4 hrnku moučkového cukru
2/3 hrnku polohrubé mouky
3 lžíce horké vody
3 lžíce oleje
1/2 balíčku prášku do pečiva

Na korpus používám dortovou formu o průměru 26 centimetrů, přičemž po vychladnutí ho vždy dvakrát prokrojím, tzn. vzniknou mi tři díly. Ty je dobré promazat lehce jakoukoliv marmeládou, popř. povidly.

Máslovo - pudinkový krém:

250 g másla
1 vanilkový puding
1/2 litru mléka
moučkový cukr dle chuti
pár kapek rumu

Dle návodu uvaříme v mléce puding. Necháme ho vychladnout a občas zamícháme, aby se na povrchu neudělal "škraloup". Máslo necháme povolit při pokojové teplotě, aby nám šlo dobře utřít s moučkovým cukrem, postupně můžeme přidat pár kapek rumu. Po utření postupně přidáváme vychladlý puding a vyšleháme do hladkého krému. Krémem namažeme připravené pláty korpusu a naskládáme na sebe. Zbytkem krému pomažeme strany dortu a ozdobíme. Strany dortu můžeme posypat nastrouhanými oříšky, kokosem, případně kousky čokolády. Mně osobně se to nejlépe nanáší takovou dlouhou širší obracečkou, jinak postačí kulatý nůž.











9 komentářů:

  1. bohuzel musim konstatovat, ze krem nedopadl tak, jak jsem si predstavovala...jako napln dobre, ale urcite ne na zdobeni, jelikoz neztuhl tak, jak by mel.

    OdpovědětVymazat
  2. Výborný recept, povedl se hned napoprvé :-) a všichni si jej chválili. Děkuji

    OdpovědětVymazat
  3. 1/2 litru mléka na 2 sáčky pudinku - jinak je to řídké !

    OdpovědětVymazat
  4. tak ja delam jinej krem kavovy

    OdpovědětVymazat
  5. Já dám na 1/2 l mléka 2x vanilkový puding a 250 g másla.
    Do studeného uvařeného pudingu přidávám po kouscích máslo
    a vyšlehám krém. Takto dělaný krém se mi ještě nikdy nesrazil. Tento recept jsem získala od cukrářky :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ten recept je v pohode, povedl se okamzite:)

    OdpovědětVymazat
  7. Je možno použít tento krém i pod potahovku?Moc děkuji za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jak dlouho se to ma pect prosim?

    OdpovědětVymazat
  9. Vynikajici krem, mockrat dekuju!

    OdpovědětVymazat